Big Bad Wolves: Στο Στόμα των Λύκων

0


Ευφυέστατο. Indiewire

Καθηλωτικό από την αρχή μέχρι το τέλος. Hollywood Reporter

Απολαυστικά σκοτεινό και αστείο. Screen daily

Η καλύτερη ταινία της χρονιάς. QuentinTarantino 

BIG BAD WOLVES: ΣΤΟ ΣΤΟΜΑ ΤΩΝ ΛΥΚΩΝ 

To Big Bad Wolves: Στο Στόμα των Λύκων είναι η καλύτερη ταινία της χρονιάς της σύμφωνα με τον Quentin Tarantino. Η δεύτερη ταινία των Navot Papushado και Aharon Keshales (Rabies), έχει αποσπάσει διθυραμβικές κριτικές στο Tribeca Film Festival, όπου έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα της. Είναι ένα ανατριχιαστικά αγωνιώδες, αλλά και κωμικό θρίλερ, με έντονα στοιχεία μαύρου χιούμορ, στιλιστική αρτιότητα και εξαιρετικές ερμηνείες. Ο διφορούμενος πυρήνας της ιστορίας και η τολμηρή σκηνοθετική προσέγγιση που κινείται ανάμεσα στην υπονοούμενη και την απερίφραστη βία, χτίζουν μια αξέχαστη κινηματογραφική εμπειρία που προκαλεί και καθηλώνει.

Σύνοψη:

Μια σειρά από βίαιες δολοφονίες κοριτσιών διασταυρώνει τις ζωές τριών αντρών με αναπάντεχα αποτελέσματα. Ο πατέρας του τελευταίου θύματος αναζητά εκδίκηση, ένας αυτόκλητος αστυνομικός λειτουργεί εκτός των ορίων του νόμου και ο βασικός ύποπτος – ένας δάσκαλος θρησκευτικών- πέφτει στα αδίστακτα χέρια τους.

Διάρκεια: 110’

8 Ιανουαρίου στους κινηματογράφους από τη Feelgood

 Σημείωμα σκηνοθετών

Το Big Bad Wolves είναι ένα κωμικό θρίλερ για μια απαγωγή, που αντλεί την έμπνευση του από την κοινωνία στην οποία ζούμε. Η υπαρξιακή αγωνία λειτουργεί ως το θεμέλιο του Ισραήλ και αποπειράται να ορίσει και να ενισχύσει την νομιμότητα  του κράτους: ο φόβος της τρομοκρατικής δραστηριότητας,  κυρίως των απαγωγών, το συνεχές αίσθημα της καταδίωξης, η έμφυτη δυσανεξία και η μάτσο συμπεριφορά σε συνδυασμό με μια ιστορική λαχτάρα για εκδίκηση συνθέτουν το ιδανικό έδαφος για ακραίες συμπεριφορές και τις επακόλουθες αντιδράσεις.

Συμβαίνει μια σειρά από βίαιες και ανατριχιαστικές δολοφονίες που σοκάρουν. Ο άγνωστος δολοφόνος επιτίθεται σε μικρά κορίτσια και ασελγεί πάνω τους – αφήνει πίσω του αποτρόπαια ίχνη που δεν αφήνουν τις οικογένειές τους να ησυχάσουν.

Η πλοκή παρακολουθεί τη βίαιη και αναπόφευκτη διαδρομή προς την καταστροφή των τριών πρωταγωνιστών –ενός δασκάλου θρησκευτικών, ενός πατέρα που πενθεί και αναζητά την εκδίκηση και ενός βίαιου αστυνομικού που αναλαμβάνει την υπόθεση. Η ταινία εγείρει ερωτηματικά σε σχέση με το παγκόσμιο ηθικό δίλημμα: έχει ένα θύμα το αναφαίρετο δικαίωμα να μετατραπεί σε αιμοδιψή αυτόκλητο τιμωρό;

Aharon Keshales & Navot Papushado

Συνέντευξη με τους σκηνοθέτες

Μετά το Rabies, κάνατε ένα δεύτερο, ίσως και πιο ανατριχιαστικό θρίλερ. Τι σας παρακίνησε να κάνετε το Big Bad Wolves;

NP: Ο Aharon κι εγώ ενδιαφερόμαστε για ταινίες συγκεκριμένου κινηματογραφικού είδους που λειτουργούν. Το πολιτικό μήνυμα ή η αλληγορία δεν είναι πασιφανή, αλλά πιο διακριτικά.

Όπως η παρουσία του Άραβα στην ταινία;

AK:  Ναι. Ξεκινάει τρομαχτικά. Δεν ξέρεις πού θα πάει. Αλλά ο Άραβας είναι ο λευκός ιππότης στην ταινία. Δίνει το τηλέφωνο του στον αστυνομικό ή θέλει να καπνίσει ένα τσιγάρο με τον πατέρα που πενθεί. Όταν σκεφτήκαμε αυτή τη σκηνή, μας ήρθε στο μυαλό αντίστοιχη σκηνή σε γουέστερν όπου ο Ινδιάνος μοιράζεται την πίπα της ειρήνης με τον καουμπόι και καπνίζουν μαζί.

Σας απασχολούν θέματα εβραϊκής ενοχής και εκδίκησης;

NP: Το παρελθόν παίζει μεγάλο ρόλο στον τρόπο που λειτουργούμε ως χώρα, ως κοινωνία. Πρέπει να επιβιώσουμε και αυτό κάνουμε.

AK: Το ολοκαύτωμα, οι δολοφονικές επιθέσεις των Παλαιστινίων, αυτά μας κάνουν παρανοϊκούς. Στην ταινία ο Lior είναι η ηθική πυξίδα, η συνείδηση του δεν είναι καθαρή. Υπάρχει και η Εβραία μητέρα που όλοι την τρέμουν. Είναι μια αλληγορία για τη διανοητική κατάσταση των Εβραίων πολιτών.  

Το Big Bad Wolves είναι μια πιο επιτηδευμένη, οπτικά δουλεμένη ταινία συγκριτικά με το Rabies. Πώς εξελιχθήκατε κινηματογραφικά από τότε;

AK:  Όταν κάναμε το Rabies προσπαθήσαμε να βρούμε την κατάλληλη αισθητική προσέγγιση. Είναι μια πυρετώδης ιστορία με 12 χαρακτήρες που είναι όλοι τσίτα.  Είναι πολύ ακραία και τρελή. Όταν πήγαμε να γράψουμε το Big Bad Wolves, θέλαμε να το κάνουμε σαν παραμύθι, εξωπραγματικό. Δεν θέλω να μας συγκρίνω με τους αδελφούς Coen ή τον Hitchcock, αλλά επιζητούσαμε μια κάποια κομψότητα. Όχι απλώς αίματα στο δάσος.  

Έχει και στοιχεία που απογειώνουν τη βία…

NP: Είναι μια ωμή ταινία. Η προσδοκία είναι το παν σε μία τέτοια ταινία. Πρέπει να χτίσεις το σκηνικό σου, να δημιουργήσεις ένταση, να παίξεις με την προσδοκία του κοινού, να το φέρεις σε δύσκολη θέση. Πρέπει να κάνεις τους θεατές να μαντεύουν.   

Πώς σκεφτήκατε τις σκηνές του βασανιστηρίου;

AK: Όταν βλέπουμε ταινίες, μας αρέσουν αυτά που μας κάνουν να ουρλιάζουμε πιο πολύ!

NP: Υπάρχει πολύ αίμα στις ταινίες αυτές, αλλά δεν είναι το αίμα που τρομάζει πιο πολύ. 

AK: Κανείς δεν ξέρει πώς είναι να χάνεις ένα χέρι, το κεφάλι ή να σε πυροβολούν. Όμως όλοι ξέρουμε πώς είναι να σπας ένα νύχι ή να πέφτει πάνω σου καυτός καφές.

Πώς αναμείξατε τα στοιχεία θρίλερ με το χιούμορ;

AK:  Μερικές σκηνές σε φέρνουν σε δύσκολη θέση επειδή θέλεις να γελάσεις. Στα πρώτα δεκαπέντε λεπτά οι άνθρωποι δεν ξέρουν αν είναι εντάξει που γελάνε. Αλλά μόλις πιάσουν τη διάθεση και την ακολουθήσουν τότε ξέρουν ότι είναι και κωμωδία. 

Είστε φανατικοί των θρίλερ;

AK: Είμαστε σπασίκλες. Δεν πίνουμε και δεν καπνίζουμε, βλέπουμε μόνο ταινίες όλη μέρα. Όταν σκεφτόμαστε απολαυστικές ταινίες, στο μυαλό μας έρχονται ταινίες δράσεις ή ταινίες τρόμου. Οι σκηνοθέτες που θαυμάζουμε είναι οι αδελφοί Coen, ο Tarantino και ο Spielberg.

Πηγή: Film International, May 3, 2013 – Gary M. Kramer, Ιnterview

Συντελεστές:

Σκηνοθέτες: Aharon Keshales, Navot Papushado

Σενάριο: Aharon Keshales, Navot Papushado

Παραγωγή: Leon Edery,               Moshe Edery, Tami Leon, Chilik Michaeli, Avraham Pirchi

Παίζουν: Tzahi Grad, Lior Ashkenazi, Rotem Keinan, Doval’e Glickman, Menashe Noy, Dvir Benedek, Nati Kluger

Διεύθυνση Φωτογραφίας: Giora Bejach

Μοντάζ: Asaf Korman

Διάρκεια: 110’

BBW_poster_dokimio_new

 

About author

No comments