Τελευταία μέρα για το Φεστιβάλ Αναλόγιο 2016 @ Θέατρο Τέχνης, σκηνή Φρυνίχου

Με Ανγκρία της Μαρίας Γιαγιάννου και τις Γυναίκες του Γιώργου Βέλτσου

ολοκληρώνεται το Φεστιβάλ Αναλόγιο 2016.

Μετά τις παραστάσεις, ακολουθεί Στρογγυλό τραπέζι -συζήτηση με το κοινό

με θέμα: Το ελληνικό Θέατρο Τώρα στην Ελλάδα και τον κόσμο.unnamed (5)

Ο τίτλος του έργου «Άνγκρια» αναφέρεται στο φανταστικό βασίλειο που επινόησαν τα τέσσερα μικρά αδέλφια Μπροντέ, παίζοντας στο πρεσβυτέριο-σπίτι τους (απέναντι από το νεκροταφείο της περιοχής). Εδώ η «Άνγκρια» προτείνεται ως ο τόπος της προσδοκίας, η κατασκευασμένη ουτοπία των ηρώων, μια παιδική «Μόσχα. Από τις σελίδες του βιβλίου της Μαρίας Γιαγιάννου στη σκηνή του θεάτρου Τέχνης στο πλαίσιο του Φεστιβάλ «Αναλόγιο 2016» δια χειρός Κωνσταντίνου Αρβανιτάκη.

 

Λίγα λόγια για το έργο

Τα αδέλφια Βροντή ζουν σε μια σύγχρονη «σχεδόν Αθήνα» ψάχνοντας τις συντεταγμένες της καταγωγής τους και τον δρόμο προς το μέλλον. Η μετάβαση από μια πολλά υποσχόμενη παιδική ηλικία προς τις ακυρωμένες προσδοκίες της ενηλικίωσης συμβαίνει σε τέσσερις φάσεις: την εκταφή του πατέρα, το αποκριάτικο πάρτυ, την πυρκαγιά στο νεκροταφείο και μια μοιραία κοκορομαχία. Μια οικογενειακή κομεντί που ξεκινά από την ιδέα και τη βάσιμη ιστορική πιθανότητα ο Τσέχοφ να εμπνεύστηκε τις «Τρεις Αδελφές» απευθείας από τη ζωή των αδελφών Μπροντέ (κορυφαίας λογοτεχνικής τριάδας του 19ου αι). Στην πλοκή της «Άνγκρια» η παραπάνω σύμπτωση ενσωματώνεται σε μια νέα θεατρική τοπιογραφία. Με νέα ονόματα και νέες ιδιότητες, οκτώ χαρακτήρες δρουν πάνω στον πειραγμένο δραματουργικό κάναβο των «Τριών Αδελφών». Σε ένα ανεδαφικό Παρόν, άχρονο και μαζί επίκαιρο. Κάπως σαν αυτό της σύγχρονης Ελλάδας.

 

Λίγα λόγια για το έργο από τη συγγραφέα

Η μετάθεση της ευτυχίας στο μέλλον είναι βασικό γνώρισμα της Ελλάδας του 2016, όπως τη ζουν οι νεότερες γενιές της χώρας, ενώ οι παλαιότερες γενιές τείνουν να μεταθέτουν την ευτυχία στο παρελθόν. Το Τώρα στην Ελλάδα έχει καταργηθεί ως χρόνος-τόπος ευημερίας, σε ατομικό και σε εθνικό επίπεδο. Η ευτυχία που βρίσκεται ταυτόχρονα στο Χθες και στο Αύριο αλλά ποτέ στο Σήμερα είναι συστατικό γνώρισμα της τσεχοφικής μελαγχολίας, αλλά και της ζωής των αδελφών Μπροντέ. Πάνω σ’ αυτή τη διαχρονική ανθρώπινη σταθερά πάτησα για να γράψω ένα μετα-έργο συνδέοντας τις δύο λογοτεχνικές στιγμές σε μια νέα «ευκαιρία» για τους αναγεννημένους ήρωες. Αυτοί οι ήρωες-τοτέμ ψάχνουν τον τρόπο να ζήσουν και να δημιουργήσουν μέσα στις συνθήκες που τους δόθηκαν. Όπως, αντίστοιχα, εκτός θεατρικής συνθήκης, ο καθένας μας είναι ταυτόχρονα μόνος του, «πεταμένος» στη σύγχρονη ελληνική συγκυρία, αλλά και μέρος

μιας ευρύτερης συλλογικότητας, που μπορεί να λέγεται οικογένεια ή πατρίδα. Το θέατρο, η λογοτεχνία, ο μύθος, μας συνοδεύουν και μας δείχνουν άλλους τρόπους να αναζητoύμε την ευτυχία στο Σήμερα. Κάτι που κρίνεται αναγκαίο για κάθε τόπο όπου όσα στήνονται έχουν την τάση να καταρρέουν.

 

Βιογραφικό συγγραφέα

Η Μαρία Γιαγιάννου γεννήθηκε το 1978 στην Αθήνα. Σπούδασε Επικοινωνία & ΜΜΕ (Πανεπιστήμιο

 

 

Αθηνών), Πολιτιστική Διαχείριση (Πάντειο Πανεπιστήμιο) και Φιλοσοφία της Τέχνης (ΑΣΚΤ, ΑΠΘ). Εργάζεται ως αρθρογράφος για θέματα τέχνης, ως επιμελήτρια εκθέσεων, ως κειμενογράφος διαφήμισης και ως συντονίστρια σεμιναρίων με θέμα τον οπτικό πολιτισμό. Έχει εκδώσει τα βιβλία: Ο ταξιδιώτης του Άλλοτε (πεζοποιήματα, Κάκτος 2006), Μελανίππη (μυθιστόρημα, Σμίλη 2012), Εκτός Εαυτού (θέατρο, Σμίλη 2013), Μπαλαντέρ-μια ερωτική εξτραβαγκάντσα (νουβέλα, Μελάνι 2015), Μεταμοντέρνος Έρως (δοκίμια – α΄ μέρος, συλλογικό, Γαβριηλίδης 2014), Μεταμοντέρνο Σώμα (δοκίμια – β΄μέρος, συλλογικό, Γαβριηλίδης 2016) και Άνγκρια (θέατρο, Μελάνι 2016). Στη σκηνή έχουν ανέβει τα θεατρικά της έργα: Εκτός Εαυτού (Σκην: Γ. Γιανναράκος 2013-14: Θέατρο Νέου Κόσμου/Camp/Νομισματικό Μουσείο & Σκην: Κ. Αρβανιτάκης 2010: Θέατρο Συν κάτι), Μιούζικαλ τσέπης (Σκην: Μ. Μητρούσης 2009-10: 41 Street), Κάλλας: Εκποίηση (απόσπασμα από συλλογικό, παράσταση Woman, Σκην: Κ. Αρβανιτάκης 2014: Θ. τέχνης). Θεωρητικά της κείμενα πάνω στη δουλειά εικαστικών καλλιτεχνών δημοσιεύονται σε καταλόγους εκθέσεων. Διατηρεί το μπλογκ «η Γραπτομηχανή της Μ».

 

Ταυτότητα Παράστασης

Κείμενο: Μαρία Γιαγιάννου

Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνος Αρβανιτάκης

Βοηθός σκηνοθέτη: Μαρία Δαμασιώτη

Παίζουν: Μαίρη Μηνά, Γωγώ Παπαϊωάννου, Μαρία Πετεβή, Γιώργος Δικαίος, Γρηγορία Μεθενίτη, Κωνσταντίνος Γιουρνάς, Παναγιώτης Γαβρέλας, Ιωάννης Κοτίδης

 

Στοιχεία Παράστασης

Ημέρα και Ώρα παράστασης: Τρίτη, 4 Οκτωβρίου στις 18.30

Είσοδος: 5 €

Διάρκεια: 70’

Χώρος: Θέατρο Τέχνης – Σκηνή Φρυνίχου, Φρυνίχου 14, Πλάκα, τηλ. 210 32 22 464 /

Μετρό, Σταθμός Ακρόπολη.

 

unnamed (6)

4 Οκτωβρίου || 20.00

στο Θέατρο Τέχνης, Σκηνή της Φρυνίχου

 

Εικοσιτέσσερις γυναίκες, όσα τα γράμματα της αλφαβήτου, χωρίς το οριστικό άρθρο “Οι”,

που τις ταυτοποιεί με ασφαλίτικο τρόπο. Γυναίκες αγράμματες και γραμματιζούμενες μαζί: η Μέλπω Αξιώτη και η Vanessa Paradis, η Γυναίκα της Ζάκυθος και η ανώνυμη προσφυγοπούλα από τη Συρία. Γυναίκες που τα θέλουν όλα και που δεν θέλουν τίποτα σαν τη Σίβυλλα που θέλει να πεθάνει. Μια Città delle donne του ποιητή που επιθυμεί να είναι όλες οι γυναίκες μαζί. Η Α και η Ω.

 

Μαζί του διαβάζει η Ηλέκτρα Νικολούζου.

 

Βιογραφικό συγγραφέα

Ο Γιώργος Βέλτσος γεννήθηκε στην Αθήνα τον Οκτώβριο του 1944. Σπούδασε νομικά και κοινωνιολογία στο Παρίσι. Από τη μεταπολίτευση διδάσκει θεωρία της επικοινωνίας στο Πάντειο Πανεπιστήμιο. Έγραψε δοκίμιο, θέατρο και ποίηση. Θεατρικά έργα του έχουν ανέβει από τον Μιχαήλ Μαρμαρινό και τη Ρούλα Πατεράκη. Από το 1975 συνεργάζεται με την εφημερίδα «Τα Νέα».

 

Στοιχεία Παράστασης

Ημέρα και Ώρα παράστασης: Τρίτη, 4 Οκτωβρίου στις 20.00

Είσοδος: 5 €

Διάρκεια: 70’

Χώρος: Θέατρο Τέχνης – Σκηνή Φρυνίχου, Φρυνίχου 14, Πλάκα, τηλ. 210 32 22 464 /

Μετρό, Σταθμός Ακρόπολη.

 

ΦΕΣΤΙΒΑΛ «ΑΝΑΛΟΓΙΟ 2016» || ταυτότητα

Καλλιτεχνική διεύθυνση: Σίσσυ Παπαθανασίου

Μετάφραση: Όλγα Κωνσταντινίδου

Επιμέλεια παραγωγής: Νεφέλη Συρίγου

Βοηθοί Παραγωγής: Δώρα Χουρσανίδου, Σιλένα Τριβιζά

Σκηνικός χώρος: Ζωή Μολυβδά Φαμέλη

Φωτισμοί: Στέλλα Κάλτσου

Υπεύθυνος ηλεκτρολόγος: Βασίλης Κανελλόπουλος

Σχεδιασμός έντυπου & ηλεκτρονικού υλικού: Μαρία Στέφωση

Φωτογραφίες: Γιώργος Παυλάκος

 

 

 

Το ‘ΑΝΑΛΟΓΙΟ 2016’ τελεί υπό την αιγίδα του υπουργείου Πολιτισμού & Αθλητισμού,

του Ιταλικού Μορφωτικού Ινστιτούτου, του Ιδρύματος Χοσέ Σαραμάγκου,

του Διεθνούς Ινστιτούτου Θεάτρου της Unesco και πραγματοποιείται σε συνεργασία

με το Τμήμα Νεοελληνικών Σπουδών του Πανεπιστημίου του Μοντρεάλ.

 

 

 

 

 

 

 

Με την ευγενική υποστήριξη

ΙΔΡΥΜΑ ΙΩΑΝΝΟΥ Φ. ΚΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ

 

About author