“Ο Γιος μου Νικόλαος Μάντζαρος”, της Χρύσας Σπηλιώτη, έως 7/1/18 στο VAULT

Reggina Tourini Mangarou8

Ο Πολυχώρος Vault παρουσιάζει το μονόλογο της Χρύσας Σπηλιώτη “Ο Γιος μου Νικόλαος Μάντζαρος”, σε σκηνοθεσία Αυγουστίνου Ρεμούνδου με τη Χρύσα Σπηλιώτη στο ρόλο της Ρεγγίνας Μάντζαρου, κάθε Σάββατο στις 19:15 και Κυριακή στις 21:15, έως την Κυριακή 7 Ιανουαρίου 2018.

Ο Γιος μου Νικόλαος Μάντζαρος ήταν ο πρώτος από τους επτά Μονολόγους που θα παρουσιαστούν τη νέα θεατρική περίοδο στον Πολυχώρο Vault, με αφορμή το θεατρικό project «Ο Γιος μου…». Επτά σκηνοθέτες ετοιμάζουν επτά παραστάσεις, στηριγμένες πάνω σε επτά βιογραφίες. Επτά μάνες μιλάνε για τους γιους τους. Επτά γυναίκες ηθοποιοί θα παρουσιάσουν επτά μονολόγους απλών γυναικών που μιλάνε για τα παιδιά τους, που εμείς γνωρίσαμε ως άντρες σπουδαίους και διακεκριμένους, που έλαμψαν με την προσωπικότητα, το έργο, την ευφυΐα, το ταλέντο, την τέχνη ή την επιστήμη τους (Μάντζαρος, Συγγρός, Σολωμός, Ψυχάρης, Μέγας Αλέξανδρος, Μακρυγιάννης, Καβάφης,). Επτά σημαντικοί άντρες του παρελθόντος που η ζωή και το έργο τους παραμένει ακόμα πηγή έμπνευσης για τους σύγχρονους, μέσα από μια γυναικεία ματιά.

Παράλληλα παρουσιάζεται στη δεύτερη σκηνή του VAULT και ο μονόλογος «Νικολέτα Νομικού Συγγρού: Ο Ανδρέας μου» σε κείμενο – σκηνοθεσία Σίμου Παπαναστασόπουλου, με την Ιωάννα Γκαβάκου στο ρόλο της Νικολέτας Νομικού-Συγγρού και μουσική της Νένας Βενετσάνου, κάθε Σάββατο στις 19:00 και Κυριακή στις 21:00, ως την Κυριακή 7 Ιανουαρίου.
Reggina Tourini Mangarou5

ΥΠΟΘΕΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ

Η Ρεγγίνα Μάντζαρου μητέρα του Νικόλαου Χαλικιόπουλου Μάντζαρου συνθέτη του Εθνικού Ύμνου, μας οδηγεί σε μονοπάτια γεμάτα φωτιά. Πάνω στο ηφαίστειο της Γαλλικής και της Ελληνικής επανάστασης. Βρισκόμαστε στην Κέρκυρα, πρωτεύουσα των Ιονίων νήσων όπου εναλλάσσονται οι ξένοι κατακτητές.

Οι Επτανήσιοι δεν νιώθουν ακόμα Έλληνες, η κουλτούρα και οι επιρροές είναι καθαρά δυτικές και οι αριστοκράτες συνεργάζονται ποικιλοτρόπως με τον εκάστοτε δυνάστη. Ο Μάντζαρος όχι μόνο ανήκει στην αριστοκρατική τάξη αλλά μετέχει και έμμεσα στις εκάστοτε κυβερνήσεις σαν γραμματέας του Γενικού Εισαγγελέα του Κράτους που είναι ο πατέρας του. Το ποτάμι όμως τόσο της μουσικής στην οποία αφιερώνεται όσο και των νέων ριζοσπαστικών ιδεών θα τον παρασύρει σε απρόσμενες διαδρομές.Reggina Tourini Mangarou3

Γράφει για πρώτη φορά στην ιστορία ελληνική όπερα, συνδέεται φιλικά με τον Διονύσιο Σολωμό μελοποιεί πάρα πολλά ποιήματά του, ο ένας πλάθει τον άλλον και η εποχή και τους δυο. Φιλόδοξος αρχικά διψάει για καταξίωση, η διεθνής καριέρα τον καλεί μα εκείνος τελικά αρνείται τη θέση του καλλιτεχνικού διευθυντή στο Ωδείο της Νάπολης και εργάζεται αποκλειστικά στην Κέρκυρα. Όλη του τη ζωή δηλώνει ερασιτέχνης –γιατί για έναν αριστοκράτη είναι ντροπή να ασχολείται επαγγελματικά με τις Τέχνες- και δεν δέχεται ποτέ χρήματα για τη μουσική. Συνθέτει ασταμάτητα αφήνοντας τεράστιο έργο –σχεδόν άγνωστο στο πλατύ κοινό με εξαίρεση τον Ύμνο. Διδάσκει ακαταπόνητα πλάθοντας καλλιτέχνες διεθνούς φήμης, δημιουργεί τη Φιλαρμονική ορχήστρα της Κέρκυρας και γίνεται ο πρωτεργάτης της Επτανησιακής Μουσικής Σχολής.Reggina Tourini Mangarou1

Γι αυτά και πολλά άλλα μας μιλάει ασθμαίνοντας από πάθος για ζωή και έρωτα μα κυρίως για αγάπη για τον γιο της η μητέρα τουΡεγγίνα. Είναι η πρώτη του δασκάλα στο πιάνο, αυτή που προσπαθεί να σώσει το παιδί της και τον εαυτό της από τη μέγγενη των κοινωνικών περιορισμών και της υποκρισίας που εκφράζει κι επιβάλλει ο άντρας της Γιάκωβος. Θα εμφυσήσει στο γιο της χωρίς καν να το αντιλαμβάνεται αγάπη για τη ζωή και την ελευθερία. «Εγώ το μόνο που κανα ήταν να τον αφήνω λεύτερο να χαίρεται μέχρι τις πατουσίτσες του». Και κατάφερε το σχεδόν ακατόρθωτο. Να δώσει τα εφόδια σ’ έναν αριστοκράτη να γράψει τη μουσική για τον ξεσηκωμό των Ελλήνων.

Η σκηνοθετική προσέγγιση ζωντανεύει τον μικρόκοσμο της ηρωίδας σαν παιδικό κουρδιστό παιχνίδι εποχής. Προσδίδει αναπάντεχο χιούμορ σε σκηνές που θα οδηγούσαν ίσως μόνο σε αγωνία ή ευσυγκινησία, χωρίς τη δυνατότητα πολλαπλής ανάγνωσης. Φωτίζει αθέατα μοτίβα, ανεβάζει την αδρεναλίνη, βαθαίνει στα χάσματα του λόγου, δίνει φρενήρη ρυθμό στη σκηνική έκφραση.Reggina Tourini Mangarou4

Συντελεστές

Κείμενο: Χρύσα Σπηλιώτη

Σκηνοθεσία: Αυγουστίνος Ρεμούνδος

Μουσική: Νικόλαος Μάντζαρος

Μουσική επιμέλεια/ Επεξεργασία: Νικόλας Καρίμαλης (Razastarr)

Σκηνικά/ Κοστούμια: Τόνια Αβδελοπούλου

Χορογραφία: Μάτα Μάρρα

Σχεδιασμός Φωτισμού: Βαγγέλης Μούντριχας

Βοηθός σκηνοθέτη: Νίνα Ντούνη

Φωτογραφίες: Χριστίνα Φυλακτοπούλου

Video: Νικήτας Χάσκας

Αφίσα: Δημήτρης Ζουγκός

Παραγωγή: Πολυχώρος Vault

Ερμηνεία: Χρύσα Σπηλιώτη
Reggina Tourini Mangarou5

Λίγα λόγια για το θεατρικό project : Ο ΓΙΟΣ ΜΟΥ

Επτά μάνες μιλάνε για τους γιους τους. Επτά σκηνοθέτες ετοιμάζουν επτά παραστάσεις, στηριγμένες πάνω σε επτά βιογραφίες. Επτά γυναίκες ηθοποιοί θα παρουσιάσουν επτά μονολόγους απλών γυναικών που μιλάνε για τα παιδιά τους, που εμείς γνωρίσαμε ως άντρες σπουδαίους και διακεκριμένους, που έλαμψαν με την προσωπικότητα, το έργο, την ευφυΐα, το ταλέντο, την τέχνη ή την επιστήμη τους (Καβάφης, Μάντζαρος, Σολωμός, Συγγρός, Μακρυγιάννης, Ψυχάρης, Μέγας Αλέξανδρος)

Ο Αυγουστίνος Ρεμούνδος σκηνοθετεί και παρουσιάζει τη Ρεγγίνα Τουρίνη – Μάντζαρου (μητέρα του Νικόλαου Μάντζαρου), μονόλογο που έγραψε και θα ερμηνεύσει η Χρύσα Σπηλιώτη, ο Σίμος Παπαναστασόπουλος έγραψε και σκηνοθετεί το μονόλογο της Νικολέτας Νομικού – Συγγρού (μητέρας του Ανδρέα Συγγρού) που θα ερμηνεύσει η Ιωάννα Γκαβάκου, ο Περικλής Μοσχολιδάκης έγραψε και σκηνοθετεί το μονόλογο της Αγγέλικας Νίκλη – Σολωμού (μητέρα του Διονύσιου Σολωμού) που θα ερμηνεύσει η Μάγδα Κατσιπάνου, ο Μενέλαος Καραντζάς σκηνοθετεί το κείμενο που έγραψε οΧρήστος Καρασαββίδης για τη Φροσύνη Μπιάζη – Ψυχάρη (μητέρα του Γιάννη Ψυχάρη) που θα ερμηνεύσει η Αγγελική Καρυστινού, o Σήφης Μάινας θα σκηνοθετήσει το μονόλογο την έγραψε και θα ερμηνεύσει η Κάτια Σπερελάκη για τηνΟλυμπιάδα (μητέρα του Μεγάλου Αλεξάνδρου), η Κατερίνα Πολυχρονοπούλου σκηνοθετεί το μονόλογο που έγραψε οΓιώργος Μεσσολογγίτης για τη Βασιλική Τριανταφύλλου (μητέρα του Ιωάννη Μακρυγιάννη) που θα ερμηνεύσει η Ευγενία Αποστόλου, ο Κοραής Δαμάτης έγραψε και σκηνοθετεί το μονόλογο της Χαρίκλειας Καβάφη (μητέρα του Κωνσταντίνου Καβάφη), που θα ερμηνεύσει η Βάνα Παρθενιάδου,

Το project αυτό θα συνεχιστεί και την επόμενη σεζόν 2018-19

 

*ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΝΑΡΞΗ ΤΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ ΔΕΝ ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ Η ΕΙΣΟΔΟΣ ΣΤΗΝ ΑΙΘΟΥΣΑ

Reggina Tourini Mangarou6

INFO!

ΓΙΑ ΤΗ ΣΤΗΛΗ ΘΕΑΜΑΤΩΝ:

ΗΜΕΡΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ:

Σάββατο 19:15

Κυριακή 21:15

ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 70 λεπτά (χωρίς διάλειμμα)Reggina Tourini Mangarou7

ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ

Γενική είσοδος: 12 ευρώ

Μειωμένο: 10 ευρώ Φοιτητές / Μαθητές / Σπουδαστές / Κάτοχοι Κάρτας Πολυτέκνων (ΑΣΠΕ) / ΑμΕΑ / Κάτοχοι Κάρτας Ανεργίας (ΟΑΕΔ) /Συνταξιούχοι

Ατέλειες: 5 ευρώ

 

Πολυχώρος VAULT THEATRE PLUS

Μελενίκου 26, Γκάζι, Βοτανικός

Πλησιέστερος σταθμός μετρό: Κεραμεικός (8′ περίπου με τα πόδια)

Πληροφορίες-κρατήσεις: 213 0356472 / 6949534889

(για τηλεφωνικές κρατήσεις 11:00 – 14:00 και 17:00 – 21:00)

Email: vaultvotanikos@gmail.com

FB Page : http://www.facebook.com/VAULTTheatreGr1

About author

16711533_408386582835053_2270314053142352469_n

Ανακοίνωση του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού σχετικά με την προγραμματισμένη απεργία των αρχαιοφυλάκων

  Σε συνέχεια του διαλόγου με τους εκπροσώπους των εργαζομένων του ΥΠΠΟΑ, η Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού  Λυδία Κονιόρδου καλεί την Πανελλήνια Ένωση Υπαλλήλων Φύλαξης ...