Μάρω Μελισσάρη: «Τα μηνύματα που περνά η παράστασή μας στον θεατή, είναι κοινωνικού περιεχομένου…»

Η ηθοποιός Μάρω Μελισσάρη μιλά στη ΓΕΦΥΡΑ www. gefira.gr με αφορμή την συμμετοχή της στην παράσταση «Χαιρετίσματα στην Μπέρθα» που κάνει πρεμιέρα την Δευτέρα 2 Οκτωβρίου 2017 στο Studio Μαυρομιχάλη σε σκηνοθεσία Έφης Ρευματά.

 

 –Μιλήστε μας για την παράσταση «Χαιρετίσματα στην Μπέρθα»

Η παράστασή μας αποτελείται από τα τρία μονόπρακτα του Τενεσί Ουίλιαμς με τίτλο: «Το σκοτεινό δωμάτιο», «Γιατί καπνίζεις τόσο πολύ Λίλλυ;», «Χαιρετίσματα από την Μπέρθα» και κάποιους μονολόγους του ίδιου συγγραφέα, οι οποίοι ενώνουν τα μονόπρακτά αυτά, δίνοντάς τους μία πιο ενιαία μορφή. Η ιστορία μας, ανιχνεύει την πορεία της ζωής μίας γυναίκας, ξεκινώντας από τα δύσκολα εφηβικά χρόνια και συνεχίζει αρκετά μετά την ενηλικίωσή της. Η αποτυχημένη σχέση με τη μητέρα, αλλά και η αίσθηση απόρριψης από τον πατέρα, είναι η μαγιά θα λέγαμε, που καθορίζει την ψυχοσύνθεσή της… Όλοι οι συντελεστές έχουμε δουλέψει με αγάπη και μεράκι υπό την καθοδήγηση της κας Ρευματά, δημιουργώντας σε εμένα μία πλούσια εμπειρία.

Πώς προέκυψε η ιδέα;

Η ιδέα προέκυψε από την αγάπη μας στον Τενεσί Ουίλιαμς, αλλά και στα συγκεκριμένα μονόπρακτα, τα οποία δεν είναι πολλές φορές ανεβασμένα στο ελληνικό θέατρο. Οπότε το γεγονός αυτό, ταίριαξε με την διάθεσή μας να ερευνήσουμε αυτά τα κείμενα σε βάθος, να τα αγαπήσουμε ακόμη περισσότερο και να μπορέσουμε να μεταδώσουμε στις παραστάσεις μας, όση παραπάνω μπορούμε από αυτή τη διάθεση.

Τι μηνύματα περνά στον θεατή;

Τα μηνύματα που περνά η παράστασή μας στον θεατή, είναι κατά τη γνώμη μου κοινωνικού περιεχομένου… Πρόκειται ουσιαστικά, για μία μελέτη πάνω στις ανθρώπινες σχέσεις και κυρίως στο πόσο καθοριστικό ρόλο παίζουν οι οικογενειακές σχέσεις στη διαμόρφωση της προσωπικότητας των μελών τους… Ανεξάρτητα όμως από αυτό, που ίσως να είναι μία πρώτη, εμφανής ανάγνωση, υπάρχουν –ελπίζω- και πιο βαθιά επίπεδα, τα οποία δεν περιγράφονται με λόγια, γιατί πολύ απλά σχετίζονται με το τι νιώθει ο θεατής, ή ο ηθοποιός της δικής μας, αλλά και οποιασδήποτε παράστασης. 

 Ποια η σχέση σας με τον Τενεσί Ουίλιαμς;

Πολλά από τα έργα του Τενεσί Ουίλιαμς είναι γνωστά και αγαπημένα στο ελληνικό κοινό και κατά συνέπεια και σε εμένα… Τι να πω για το «Λεωφορείο ο πόθος», ή για τον «Γυάλινο κόσμο»;  Επιπλέον, μού φαίνεται πολύ ενδιαφέρουσα η σκιαγράφηση των χαρακτήρων στα έργα του Τενεσί και με ευαισθητοποιεί ακόμη περισσότερο, γνωρίζοντας ότι οι περισσότεροι από τους ήρωες των έργων του είναι «φαντάσματα» ή μνήμες της δικής του ζωής…

Επόμενα καλλιτεχνικά σχέδια;

Θα συμμετέχω στην παραγωγή της ομάδας APPARATUS στο έργο «Νύχτες», βασισμένο στις «Λευκές Νύχτες» του Φ.Μ. Ντοστογιέφσκι, που θα παίζεται από τον ερχόμενο Ιανουάριο στο θέατρο 104.

 

21-3

 

Η ταυτότητα της παράστασης

 

Μετάφραση: Θωμαΐς Κρητικού, Μάρω Μελισσάρη

Απόδοση-Διασκευή-Σκηνοθεσία: Έφη Ρευματά
Φωτισμοί: Δημήτρης Μπαλτάς
Κοστούμια: Ιόλη Μιχαλοπούλου
Μουσική: Λευτέρης Βενιάδης
Βοηθός σκηνοθέτη: Βάσια Χρονοπούλου

Φωτογράφος: Αντώνης Λέκκος
Παίζουν: Θωμαΐς Κρητικού, Μάρω Μελισσάρη

 

Ακούγονται οι φωνές των ηθοποιών:

-Γιώργου Νινιού (συγγραφέας – πατέρας)

-Βάσιας Χρονοπούλου (μικρή Μπέρθα)

-Λευτέρη Βενιάδη (μικρός Τσάρλι)

 

 

Κάθε Δευτέρα & Τρίτη στις 21.00

Πρώτη παράσταση: Δευτέρα 02 Οκτωβρίου 2017

Τελευταία παράσταση: Τρίτη 31 Οκτωβρίου 2017

 

Studio Μαυρομιχάλη
Μαυρομιχάλη 134, Αθήνα, τηλ.: 210 6453330

 

“Ήπειρος- Άπειρος χώρα” στο Ρυθμός Art Theater

 Παρασκευή 16 Νοεμβρίου “στην ασχήμια του ψεύτικου ας αντιπαραθέσουμε την ομορφιά του αυθεντικού ” Ο Ρυθμός Art Theater φιλοξενεί την Παρασκευή 16 Νοεμβρίου ένα ιδιαίτερο αφιέρωμα στην παράδοση ...